KAZAKHSTAN- CALARE PE CAL SI PE CAMILA PE DRUMUL MATASII

  • Destinatie: Kazakhstan
  • Durata: 34 zile
  • Pret: $3880

Pretul include:
• Toate mesele de-a lungul caravananei
• Fiecare participant va avea la dispozitie suficienta apă de băut
• Cazare pentru toate nopțile, fie într- o casă de oaspeți , la hotel sau în iurte ( Geer )
• Transferurile prin intermediul unui serviciu de transfer dedicat de la sosirea în tabără pana la revenirea la aeroportul din domeniu
• În caz de urgență , utilizarea unui telefon prin satelit cu cardul dvs. de telefon ( SIM )

Prețul nu include:
• Taxa de participare ( € 75.00 )
• Zborurile
• Taxele de aeroport relative
• Asigurarea storno (optionala )
• Orice taxe locale care nu sunt previzibile în momentul rezervării
• Sfaturi , cheltuieli personale
• Orice altceva care nu este menționat în ” pretul include “

Book Now

 

Etapa
PRIMUL TRASEU

Xian- Biyu- Xian

15 zile (1-15 mai), 476 km, Pret estimativ: € 7850.

Ceremonia de deschidere a circuitului din Kazakhstan, in orasul Xian, iar mai apoi transferul în suburbii, pentru a incepe incursiunea pe Drumul Matasii calare pe cai. Vom avea parte de o calatorie pe un teren deluros, care in partea este semi-desert, insa se va mai aplatiza.

29 aprilie plecarea din Italia- 17 mai intoarcerea in Italia. Sosirea se face pe aeroportul din Xian.

Xian (China), punct de sosire și de plecare a Drumului Matasii, cunoscut în întreaga lume pentru armata de teracota care protejeaza mormântul lui Qin Shi Huangdi, primul imparat al Chinei. Din acest oraș va pleca caravana noastră.

Etapa

Lanzhou- Biyu- Lanzhou

9 zile (14-22 mai), 271 km, Pret estimativ: € 4930.

Sosire pe aeroportului din Xian.

Veti avea parte de dealuri, podisuri false, semi-desert, paduri si agricultura.

12 mai plecare din Italia - 24 mai intoarcerea  in Italia de pe aeroportul din Lanzhou, sau continuarea calatoriei turistice in China.

Lanzhou (China), un oraș situat în centrul geografic al Chinei, capitala provinciei Gansu. Aflat pe Fluviul Galben, a fost o piatra de hotar a Drumului Mătăsii și astăzi reprezinta un important centru industrial.

Etapa

Xian- Lanzhou

22 zile (1-22 mai), 747 km, Pret estimativ: € 8800.

Ceremonia de deschidere a circuitului in orasul Xian.
Vom avea parte de un teren deluros, care in partea de semi-desert se va mai aplatiza.
29 aprilie plecarea din Italia- 17 mai intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Lanzhou, sau continuarea calatoriei turistice in China.

Etapa
TRASEUL AL DOILEA

Lanzhou- Zhangye- Lanzhou

14 zile (22 mai-4 iunie), 508 km, Pret estimativ: € 6940.

Veti avea parte de demi-desert, dealuri, agricultura si satucuri- puteti vedea desertul viu colorat, statuia lui Budha si templul rupestru Mati Si.

20 mai plecarea din Italia- 06 iunie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Lanzhou, sau continuarea calatoriei turistice in China.

Etapa

Lanzhou- Zhangye- Lanzhou

19 zile (04 -22 iunie), 660 km, Pret estimativ: € 8260.

Veti avea parte de desert, campuri cultivate si agricultura.

02 iunie plecare din Italia - 24 iunie intoarcerea  in Italia de pe aeroportul din Lanzhou, sau continuarea calatoriei turistice in China.

Dunhuang (China) este o oază înconjurată de dune uriase de nisip. În vecinătatea sa se afla extraordinara  Peștera cu cei 0 mie de Buddha din Mogao, cea mai mare manastire-peșteră de-a lungul Drumului Matasii, care a fost declarata Patrimoniu Mondial de către UNESCO. Picturile murale și sculpturi din sutele de peșteri, locuite din al șaselea până în al zecelea secol  de peste 1.000 de călugări, reprezintă cea mai înaltă expresie a întregii arte budiste din  China.

Etapa

Lanzhou- Dunhuang- Lanzhou

32 zile (22 mai-22 iunie), 1168 km, Pret estimativ: € 12200.

Veti avea parte de semi-desert, dealuri, agricultura, satucuri si desert de sare.

20 mai plecare din Italia - 24 iunie intoarcerea  in Italia de pe aeroportul din Lanzhou, sau continuarea calatoriei turistice in China.

Etapa
TRASEUL AL TREILEA

(Lanzhou)- Dunhuang- Lanzhou

26 zile (20 iunie-14 iulie), 740 km, Pret estimativ: € 9850.

Veti avea parte de desert de sare, desert, platorui false, dune de nisip; un traseu foarte complex atat pentru animale, cat si pentru persoane.

18 iunie plecarea din Italia, sosirea pe aeroportul din Lanzhou- 16 iulie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Urumqi, sau continuarea calatoiei turistice in China.

Etapa
TRASEUL AL PATRULEA

Urumqi- Ruoquiang- Hotan

28 zile (11 iulie-08 august), 930 km, Pret estimativ: € 10480.

Veti avea parte de desert, apropape inconjurati de munti, agricultura, satucuri si artizanat.

09 iulie plecarea din Italia- 10 august intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Urumqi, sau continuarea calatoiei turistice in China.

Hotan (China), capitala comerțului cu pietre de jad. Pe teritoriul său au fost, de fapt, aduse la lumina artefacte cu pietre de jad datând cu 5000 de ani înainte de Hristos. Astăzi este casa fabricilor de covoare și a atelierelor de mătase.

Etapa
TRASEUL AL CINCELEA

Urumqi- Kashgar- Hotan

15 zile (06-20 august), 520 km, Pret estimativ: € 7850.

Veti avea parte de desert, oaze, agricultura, satucuri si artizanat.

04 august plecarea din Italia- 22 august intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Urumqi, sau continuarea calatoiei turistice in China.

Kashgar (China), o oaza pe marginea desertului Takla Makan, este un centru cultural din Asia Centrală, departe de cel al Chinei de la Beijing. Cea mai mare parte a populației este alcătuită din uiguri musulmani. Ne aflam, de fapt, în regiunea autonomă Xjiniang. Piața de duminică atrage mii de comercianti de animale, de diferite grupuri etnice și religii, iar orașul este punctul final al Autostrazii Karakoram din Pakistan. Kashgar este sinonim cu drumuri comerciale antice, menționate in scrierile sale si de Marco Polo. Aici se odihnesc caravanele după ce au stabatut partea de sud a deșertului Taklamakan și isi aduna fortele în așteptarea trecerii munților Pamir.

Sfarsitul traseului in China de la Xian la Kashgar.

Etapa
TRASEUL AL SASELEA

Bishkek- Osh- Sary Tass

23 zile (31 august-22 septembrie), 809 km, Pret estimativ: € 9350.

Traseu de munte cu trecatori la 3400/3600 m altitudine.  Veti avea parte de podisuri si satucuri.

Transfer la aeroportul din Bishkek- Osh- Samarcanda.

29 august plecarea din Italia- 22 septembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Samarcanda, sau continuarea calatoiei turistice.

Osh Sari Tass (Kyrgyzstan), punct de escală ideal pentru călătorii din China care se indreapta spre Iran sau Tadjikistan; este un oraș în mijlocul unei câmpii luxuriante, la poalele munților Trans Alaj.

Etapa
TRASEUL AL SAPTELEA

Samarcanda- Mary

19 zile (21 septembrie-09 octombrie), 590 km, Pret estimativ: € 7975.

Veti avea parte de agricultura, desert, arheologie, satucuri si orase.

19 septembrie plecarea din Italia- 11 octombrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Mary, sau continuarea calatoriei turistice.

Samarcanda si Bukhara (Uzbekistan): nici un oras nu amintește de Drumul Mătăsii mai mult decât Samarkanda si Bukhara. Cu ale sale cupole, minarete si monumente imense construite de Tamerlan, ne induce acea atmosfera magica de călător, aproape ireala.

Etapa
TRASEUL AL OPTULEA

Mary- Neishabour

14 zile (10-23 octombrie), 410 km, Pret estimativ: € 7250.

Veti avea parte de desert, arheologie, satucuri si orase.

08 octombrie plecarea din Italia- 25 octombrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Neishabour, sau continuarea calatoriei turistice.

Mary (Turkmenistan), centrul industriei bumbacului din țară, este un oraș relativ nou. Acesta este situat la 30 km de ruinele antice Merv, la marginea unei câmpii mari, numita în antichitate “regina lumii” fiind alaturi de Cairo, Bagdad și Damasc, unul dintre marile orase ale lumii islamice. A fost un centru major al Drumului Matasii din Asia Centrală.

Etapa

Neishabou- Sharud

14 zile (23 octombrie- 02 noiembrie), 381 km, Pret estimativ: € 5740.

Veti avea parte de desert, arheologie, satucuri si orase.

22 octombrie plecarea din Italia- 03 noiembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Teheran.

Sharud (Iran), ca oraș istoric nu ar fi fost foarte interesant daca nu detinea minunata moschee Masjed-è Jame, care  face parte dintr-o mănăstire mongoleza mult mai mare. Aici Genghis Khan a construit un palat pentru retragerea generalilor săi.

Etapa

Mary- Sharud

23 zile (10 octombrie- 02 noiembrie), 791 km, Pret estimativ: € 9380.

Veti avea parte de desert, arheologie, satucuri si orase.

09 octombrie plecarea din Italia- 03 noiembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Teheran, sau continuarea calatoriei turistice.

Etapa

Sharud- Teheran

11 zile (02- 12 noiembrie), 373 km, Pret estimativ: € 7450.

Veti avea parte de desert, munti, arheologie si satucuri.

01 noiembrie plecarea din Italia- 13 noiembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Teheran, sau continuarea calatoriei turistice.

Tehran (Iran), capitala unei țări aflate în centrul lumii, nu numai pentru motive istorice și politice, este una dintre cele mai interesante opriri din intregul Drum al Matasii. Desi nu este cel mai frumos oraș, este sediul guvernului, a universităților și a celor mai importante muzee din Iran. La câțiva kilometri de Teheran se afla muntele Damavand, care are 5610 m.

Etapa

Mary- Teheran

34 zile (10 octombrie- 12 noiembrie), 1164 km, Pret estimativ: € 12740.

Veti avea parte de desert, munti, satucuri si arheologie.

09 octombrie plecarea din Italia- 13 noiembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Teheran, sau continuarea calatoriei turistice.

Etapa

Teheran- Astara

15 zile (15- 30 noiembrie), 600 km, Pret estimativ: € 7740.

11 noiembrie plecarea din Italia- 1 decembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Teheran.

Astara (Iran), la granita cu Azerbaidjanul, la nordul îndepărtat de teritoriul Gilan, se bucura de un climat temperat de Marea Caspică. Astara este singura parte oficială de uscat a frontierei dintre cele două țări.

Etapa
TRASEUL AL NOUALEA

Astara- Baku

9 zile (30 noiembrie-10 decembrie), 360 km, Pret estimativ: € 4885.

29 noiembrie plecarea din Italia- 11 decembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Baku.

Baku (Azerbaidjan), considerat unul dintre cele mai vechi orașe din Est, astăzi prosperă datorită instalațiilor petroliere. Una dintre ramurile Drumului Matasii, cea mai nordica trece prin acest oraș. Centrul său istoric este plin cu pereți, în contrast cu zgârie-norii din orașul nou, construit de sovietici. Baku este astăzi este cel mai mare port din Caucazian.

Etapa

Baku- Tiblisi

15 zile (11- 25 noiembrie), 650 km, Pret estimativ: € 7900.

12 decembrie plecarea din Italia cu sosirea pe aeroportul din Baku- 26 decembrie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Tiblisi.

Tbilisi (Georgia), capitala Georgiei, fondata în secolul al cincilea de regele Gorgasali, este acum casa industriei si a unei universitati de prestigiu. Orașul este situat pe ambele maluri ale râului Kura-Mtkvari (considerat granița între Europa și Asia) si păstrează încă urmele unui oraș ciudat vechi, dominat de fortareata Narikala. 

Etapa

Tiblisi- Batumi

8 zile (27 decembrie- 04 ianuarie 2015), 300 km, Pret estimativ: € 4760.

05 ianuarie 2015 intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Tiblisi.

Batumi (Georgia), legat de Baku prin calea ferata Transcaucaziana, este un oraș turistic datorita plajelor sale stancoase situate chiar la Marea Neagră. Chiar si Batumi se transformă rapid într-un oraș industrial, datorită punctul terminal al conductei de petrol. 

Etapa
TRASEUL AL ZECELEA

Batumi- Instambul

45 zile (04 ianuarie- 18 februarie), 1300 km, Pret estimativ: € 16750.

05 ianuarie plecarea din Italia cu sosirea pe aeroportul din Tiblisi- 19 februarie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Istambul.

Istanbul (Turcia), adevaratul Bizanț, dateaza din 330 d. C. ca si Constantinopol. Fie navele care vin de la Marea Neagră sau de la Veneția, sau caravanele care provin din Persia, toate au avut ca terminal al Drumului Matasii Istanbulul de astazi. Acum este unul dintre cele mai turistice orase din lume, care a profitat de farmecul de a fi european, dar și asiatic, islamic, si, de asemenea, laic și în plină expansiune. Trebuie sa va gasiti timp pentru o vizită la una dintre comorile sale: Sfanta Sophia, Moscheea Albastră, Podul Bosfor sau Marele Bazar.

Etapa

Istambul- Malko Tarnovo- Varna

15 zile (20 februarie- 08 martie), 330 km, Pret estimativ: € 7700.

19 februarie plecarea din Italia cu sosirea la aeroportul din Istambul- 09 martie intoarcerea in Italia de pe aeroportul din Varna.

Varna (Bulgaria), cunoscuta sub numele de Perla Marii Negre, fondata de greci și exploatata de romani ca un centru spa termal, este cel mai important sit arheologic din Bulgaria. Bizantin până în 1393, când a fost cucerit de otomani, Varna este astăzi oraș turistic și universitar.

Etapa

Varna- Bucuresti

7 zile (08- 15 martie), 210 km, Pret estimativ: € 3880.

07 martie plecarea spre Varna- 16 martie intoarcerea pe aeroportul din Bucuresti. 

Etapa

Bucuresti- Belgrad

12 zile (16- 27 martie), 480 km, Pret estimativ: € 5940.

15 martie plecarea din aeroportul de la Bucuresti-reintoarcerea pe aeroportul din Bucuresti, cu plecarea din aeropotul de la Belgrad.

Belgrad (Serbia), fondat de celtii din secolul III î.Hr., a fost oras un roman cu numele de Singidunum. Apoi, a devenit bizantin, apoi maghiar, otoman și în cele din urmă sarb. Astăzi, capitala Serbiei, Belgrad, este unul dintre cele mai moderne orase din zona fostei Iugoslavii.

Etapa

Belgrad- Zagreb

10 zile (28 martie- 07 aprilie), 390 km, Pret estimativ: € 5260.

27 martie plecare cu sosire pe aeroportul din Belgrad- 08 aprilie intoarcerea de pe aeroportul din Zagreb.

Etapa

Zagreb- Lubliana- Trieste

10 zile (08- 18 aprilie), 240 km, Pret estimativ: € 5390.

07 aprilie  plecarea spre aeroportul din Zagreb- 19 aprilie intoarcerea in Italia prin gara Trieste.

Zagreb (Croatia), zona a fost locuita inca din neolitic. În 1242 a fost cucerit de mongoli, unii dintre cele mai cuceritoare popoare de vest ale Imperiului lui Ginghis Khan. Capitala actuala a Croației, oraș industrial (în special produse farmaceutice) si universitar, Zagreb este casa festivalurilor de film și evenimentelor muzicale.

Etapa

Trieste- Milano 

15 zile (18 aprilie- 1 martie), 530 km, Pret estimativ: € 7850.

PROIECTUL

Pe uscat , în ediția a 15-a, am vrut să organizam o expediție fără egal , de data aceasta deschisa participării celor care au  spiritul de aventura si curiozitate , gata sa se indragosteasca de un proiect unic: intoarcerea inapoi  la Marco Polo , Matteo Ricci sau Fra Giovanni, de-a lungul unui traseu numit ” Drumul Matasii”.

Drumul Matasii a fost reprezentat printr-o  adevarata retea de drumuri, dezvoltate pe aproximativ 8.000 km, format din rute pe uscat, pe mare și pe căi navigabile interene, de-a lungul carora, din cele mai vechi timpuri, s-a practicat comerțul cu Orientul.

De-a lungul Drumului Matasii nu se transportă doar bunuri, ci si, de asemenea, religii, culturi, ritualuri și obiceiuri, unele prolungate până în prezent.

Efortul de organizare acestui Overland , trebuie să recunoastem, a fost titanic.

Mijloacele moderne de tehnologie au facut posibilă acoperirea intregii rute a Drumului Mătăsii, insa eforul ar fi fost in zadar fara ajutorul unei “armate” de o sută de cai și cămile, alaturi de care puteți retrăi emoții, vizualiza fotografii, asculta sunete și savura aromele percepute în secolul al XIII-lea de către comercianți de mătase.

Caravana va pleca de la Xi din China și va sosi la Milano, gazdă a Expo Fair, după ce trece prin China, Khirghistan, Tagikhistan, Uzbekhistan, Turkhmenistan, Iran, Turcia, Bulgaria, România, Italia și Sovenia.

Aventura va dura 365 zile și va păstra etapele de 40/50 kilometri pe zi, inveliti in pături, pe spatele unui cal sau a unei cămile, sau, de ce nu, mergand pe jos pe urmele lui Marco Polo.

Ritmurile cu siguranță nu vor fi cele ale unui rider experimentat , ci vor urma ritmul lent al unei caravane de alta data.

Siguranța participanților și o eventuala “evadare” va fi garantata de către un grup cu mijloacele mecanice necesare, care va gazdui, de asemenea, jurnaliști și cameramani care sa inregistreze totul.

Participanții la acest Circuit vor simti că au trecut printr-un proiect “unic în istorie”.

 

CUI SE ADRESEAZA ACEST PROIECT

Posibilitatea de a participa la acest Circuit este deschisă tuturor, bărbați și femei, care au un spirit de aventură și de adaptare. Nu este nevoie să fiti călăreți calificați, pentru că etapele de 40/50 de kilometri pe zi vor fi acoperite oricum. Calatoria pe un cal american va fi mult mai potrivita pentru drumeții și mai puțin solicitanta. Recomandat, dar nu necesar, este participarea la câteva lecții într-un centru de echitație pentru practica de baze a acestui sport. Desigur, cine dorește, poate participa la călătoria de 30/40 km de mers pe jos, apoi poate calari un cal sau chiar o cămilă.